WiSTEM²D

Proiect susținut de   Johnson&Johnson

WiSTEM²D

În 2015, Johnson & Jonhson a lansat proiectul WiSTEM2D (Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design – Femei în Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică, Manufactură și Design), o inițiativă educațională care include programe dedicate:

  • tinerilor cu vârste între 5 și 18 ani;
  • studenților;
  • profesioniștilor din mediul de afaceri.

Inițiativa a fost preluată de JA Europe în 5 țări europene, pentru a fi adusă în școli.
În România, începând din anul școlar 2018-2019, proiectul WiSTEM2D se derulează cu sprijinul financiar și al consultanților voluntari din compania Johnson & Johnson.


OBIECTIVUL PROIECTULUI

Prin activitățile proiectului se dorește cultivarea interesului fetelor pentru STEM2D și încurajarea acestora pentru a urma cariere în aceste domenii, general acceptate ca fiind preferate de băieți. Activitățile din cadrul proiectului WiSTEM2D se adresează elevilor de gimnaziu și liceu, derulându-se la clase sub coordonarea cadrelor didactice și a consultanților voluntari Johnson & Johnson.


CONȚINUTUL EDUCAȚIONAL

Proiectul WiSTEM2D cuprinde 12 activități de tip blended learning din domeniile STEM2D și o activitate de orientare profesională.

Prin intermediul activităților de tip learning by doing, elevii vor exersa și își vor dezvolta abilități precum:

  • lucrul în echipă;
  • rezolvarea problemelor;
  • gândirea creativă;
  • gândirea logică;
  • capacitatea de analiză și sinteză;
  • aptitudini de negociere și organizare.

Lucrul alături de consultanții voluntari din mediul de business va oferi elevilor posibilitatea de a explora diferite oportunități de carieră, astfel încât să le fie mai ușor să se orienteze către viitoarele meserii și locuri de muncă.

Cele 12 activități STEM2D recomandate pentru desfășurarea la clasă sunt:

  1. A construi cu deșeuri minunate – elevii, grupați în echipe, planifică și construiesc diferite obiecte folosind materiale reziduale.
  2. Baterii verzi – elevii descoperă modul în energia chimică se transformă în electricitate.
  3. Biomimetismul în design și inginerie – elevii descoperă că natura și organismele vii pot fi sursă de inspirație pentru rezolvarea problemelor umane.
  4. Care e codul? – elevii folosesc materialele pe care le au la dispoziție pentru a crea și executa coduri care controlează deplasarea roboților.
  5. Căpșuni presate – elevii experimentează modul în care se extrage ADN-ul din căpșuni și află rolul genelor și al ADN-ului în dezvoltare.
  6. Cercetarea și dezvoltarea – elevii își asumă rolul unor cercetători în domeniul biomedical și realizează experimente de laborator pentru a stabili eficacitatea unor formule farmaceutice.
  7. Creează, testează, produ – elevii descoperă importanța activităților practice în alegerea viitoarelor cariere și află despre oportunitățile pe care le au persoanele cu abilități STEM în activitățile de producție.
  8. Curbarea luminii 101 – elevii studiază parcursul luminii prin diferite medii optice.
  9. Fizica plutirii – elevii descoperă principiile fizice ce determină anumite obiecte să plutească sau să se scufunde.
  10. Inovația în sprijinul pacienților – elevii învață despre descoperirea și crearea unor medicamente inovatoare, care pot îmbunătăți sau salva viețile oamenilor.
  11. Prevenirea și combaterea poluării – elevii descoperă cum afectează poluarea mediul înconjurător și propun soluții pentru prevenirea și combaterea acesteia.
  12. Transformă, creează, găsește soluții, proiectează! – elevii descoperă că noile tehnologii și inovațiile apar atunci când inginerii aplică principii științifice și matematice pentru a proiecta și dezvolta produse ce pot îmbunătăți viața oamenilor.

Rezultatele proiectului pentru anul școlar 2018-2019 sunt disponibile AICI.

Pentru detalii despre derularea proiectului la nivel global, consultați https://jar.ro/stem2d.

Distribuiti:

articole din aceeasi categorie